Własny biznes a samodyscyplina

Własny biznes a samodyscyplina

Do wielkich rzeczy dochodzą zwykle ci, którzy są zawzięci. Ale na szczęście zawziętość nie musi być wcale cechą wrodzoną. Można się jej nauczyć i pomału ją w sobie wyrobić. Ta cecha jest ściśle powiązana z umiejętnością zarządzania czasem i samą pracą. A musi ją opanować każdy, kto albo założył już własny biznes, albo ma to właśnie w planach.

Gdy człowiek nie ma już nad sobą szefa, jakoś tak trudniej jest mu zmotywować się do działania. W teorii może leżeć i nic nie robić, bo nikt go za to nie gani i nikt nie ma prawa go za to ukarać. Sam jest sobie szefem i jest to jednak największa wada prowadzenia własnego biznesu. Bardzo trudno bowiem odnaleźć się w modelu, w którym nie ma systemu nagród i kar.

Przestawienie się na samodzielne zarządzanie czasem pracy dla każdego będzie więc sporym wyzwaniem. Całe szczęście nie ma rzeczy nieosiągalnych i mimo tych przeszkód wiele osób jest w stanie świetnie radzić sobie z kierowaniem własną działalnością. Samodyscyplina będzie tutaj najważniejsza. Na początku swojej drogi należy ją traktować jak priorytet i robić wszystko, by opanować ją do perfekcji.